תאמינו בעוף: KFC עם הקמפיין הכי לוהט של היורו
קמפיין "Believe in Chicken" של KFC הושק בתזמון מושלם - במהלך משחק הפתיחה של יורו 2024, בו התמודדו גרמניה נגד סקוטלנד (אין לי מושג בזה, העתקתי את העובדה הזו מהרשת בתקווה שהיא נכונה). הסרטון המרכזי הוקרן במשך 90 שניות וזהו למעשה הקמפיין הגדול ביותר של KFC בבריטניה אי פעם. התזמון עם אחד מאירועי הספורט הגדולים בעולם מוסיף לו חשיפה משמעותית ומבטיח באז עוצמתי במיוחד .
מסרים סמויים בשלטי החוצות
הקמפיין התחיל בסדרת שלטים טיזריים שהשאירו רמזים לקהל. מסרים כמו "תאמינו בתבלינים" הופיעו ברחבי העיר, ונראה כאילו הקמפיין פונה לתומכי תיאוריות קונספירציה פוליטיות. לאחר מספר ימים הטיזר נפתר והתגלה כי מדובר בקמפיין לעוף המטוגן המפורסם בעולם- צעד גאוני של KFC שמשתמש בחוסר האמון הכללי שכל העולם מרגיש, כדי למצב את עצמם כמגדלור של אמינות וטעם בעולם מטורף.
ריקוד העוף הבלתי נשכח
הקמפיין המלא הושק עם סרטון בבימויו של ודראן רופיץ' שמציג המונים מהופנטים בעקבות קצב משוגע ותנועות ריקוד שכוללות רפרנסים לתנועות הריקוד המפורסמות של מייקל ג'קסון. המוזיקה, שמשלבת וייבים עתידניים עם מזמור גרגוריאני קלאסי, יוצרת תחושה דרמטית ומרגשת לפרסומת. כן, אפילו ריקוד עוף יכול להיות גדול מהחיים כשעושים את זה נכון.
עיצוב הגופן המתובלן
חלק בלתי נפרד מהקמפיין הוא הפונט החדש, Original Recipe, שפותח בשיתוף עם Family Type. הפונט משתנה בכל פעם שהוא מוקלד, כך שאין שתי אותיות זהות – בדיוק כמו שאין שתי חתיכות עוף זהות. השילוב בין פונטים ייחודיים לבין העוף המטוגן הוא אחד הדברים הקטנים שהופכים את הקמפיין הזה לכל כך מתוחכם.
עוף ענק בכל פינה
לאחר ההשקה, הסרטון הוקרן בטלוויזיה, בקולנוע, בפלטפורמות וידאו מקוונות ובמדיה חברתית. במקביל, KFC השתלטה על מרחב בולטים ומפתיעים כמו תאורת פיקדילי בלונדון וציור דמות עוף ענקית ליד שדה התעופה גטוויק. כן, עוף בגובה 260 רגל – כי אם כבר להאמין במשהו, שיהיה ענק וצלוי.
רגע, אבל למה בכלל להאמין בעוף?
המסר של "להאמין בעוף" מבוסס כאמור על התובנה שכבר אין למי להאמין, לצד הדגשת האיכות והאמינות של kfc שיודעים להבטיח תמיד עוף טרי, איכותי וטעים בכל מקום שבו פוגשים אותו בעולם. הכל נעשה בהומור ומודעות עצמית, כדי לייצר את הבולטות והשיח שעדיין מתרחש.
Comments