top of page
  • Writer's pictureאורי נוה

קלוד- מיתוג שעושה דיסרפשן בקטגוריית ה-AI

 



קלוד הוא כרגע הצ׳אט החביב עלי.

יצא שבין פרומפט לג׳ינרוט הלכה והתחזקה לה התחושה, שיש פה מותג עם דיסרפשן שחושב ובוחר לפעול בצורה מאוד שונה מהקטגוריה שלו.


 זה לא פשוט ליצור דיסרפשן בסביבה ״קשוחה״ של ממשק משתמש. אין וויזואלים, אין כותרות. רק פונקציונלי נטו. אין הרבה עם מה לעבוד, חוץ מהבסיס של המיתוג: פונט, צבע, שם וכו׳ שאם מתמקדים בהם לרגע, רואים שקלוד בחרו באופציות הלא צפויות, במיוחד בהשוואה למותגים אחרים בקטגוריה.


 

דיסרפשן באייקון

תראו למשל את האייקון של קלוד מול האייקונים של צ׳אט, ג׳ימיני, פרפלקסיטי ואחרים.

כולם יפים, כולם חכמים, אבל כולם גיאומטריים, עם קווים נקיים ונטייה לצורות ופינות עגולות.

קלוד שונה לגמרי, הוא נראה גם מבולגן גם חכם, גם ילדותי גם חדשני, גם מוזר גם מוכר.

ואיכשהו, מכל הסלט הזה נוצרת לה זהות מאוד ברורה.

דיסרפשן בצבעוניות


טכנולוגיה בהכללה, נוטה לצדדים הקרים יותר של הפלטה.

Open ai, Gemini, Copilot, Meta ai, Poe, Jasper, Perplexity

כולם עם צבעוניות די דומה, (השחור של Open ai חריג לטובה)

קלוד בחרו באוקר, גוון שהוא בין כתום לחום. גוון פחות שכיח ולכן בולט בקטגוריה.


דיסרפשן בפונט

טכנולוגיה בהכללה, אוהבת פונטים סן סריפיים, (אותיות עם עובי קו אחיד וסיומת חלקה בקצה האות, אותיות בלי שפיצים). קלוד בחרו הפוך. באותיות סריפיות, מסוגננות, קצת אר-נובו, יותר בית קפה מבינה מלאכותית, ושוב מאוד שונה מכולם.

חוץ מהמיתוג של הממשק עצמו, אפשר לראות באתר שלAnthropic החברה המפתחת של קלוד, את ההרחבה של שפת המותג.

הסגנון החופשי של האייקון ממשיך לשפה רישומית, גוונים אפורים ובז׳ ממשיכים את מעשירים את גוון האוקר.

כולם יחד ממשיכים את הקו החם הבסיסי ותורמים למיתוג דיסרפטיבי חם למוצר טכנולוגי קר.


היה מעניין לדעת אם בקלוד חשבו אחרת גם בתכנון ממשק המשתמש, או באלגוריתם ובטכנולוגיה? והאמת אני לא יודע.



127 views

Comentarios


bottom of page