top of page
  • Writer's pictureארז רובינשטיין

סיפור אהבה בין קלוד לאלקסה



האם במקום ללכת לעשות שופינג נעשה שיחת שופינג?

אמזון הכריזה כי תשתמש בצ׳טבוט קלוד בגירסה החדשה והמשודרגת של העוזר הקולי שלה, אלקסה.


אמזון, שהייתה החלוצה בתחום העוזרים האישיים הקוליים, מצאה את עצמה מג׳עגעת בסוף התור של העוזרים הקוליים המשלבים בינה מלאכותית. העוזר הקולי המוביל בשוק (אך המיושן כעת) של אמזון מתמודד עם תחרות גוברת כמו מצב הקול המתקדם של OpenAI עבור ChatGPT, מצב צ'אט הקולי של Google Gemini, ואפילו עדכון Apple Intelligence הקרוב של Siri. לאחר שניסתה לפצח את זה בעצמה, עם טכנולוגיית הבינה המלאכותית שפיתחה אינהאוס וגילתה שזה כישלון אחד גמור, נאלצה להרים דגל לבן ולהכריז על שיתוף פעולה עם קלוד, הצ׳טבוט האהוב במיוחד בארצנו הקטנטונת בזכות העברית הנהדרת שלו.


התכונות הצפויות כוללות סיכומי חדשות יומיים, צ'טבוט ממוקד ילדים, ואפשרות שופינג בפקודות מילוליות.


תקראו שוב את השורה הזו ותפנימו כמה דיסרפשינים מופיעים בתוכה, במספר תחומים.

ראשית סיכומי חדשות יומיים - מן הסתם סיכומי החדשות יהיו אישיים לכל משתמש, על פי ההעדפות שלו או שלה. ואז, מה זה אומר על הרגלי הגלישה שלנו באפליקציות של חדשות כמו N12 או בצפייה במהדורות חדשות בטלוויזיה. וכאנשים העוסקים בשיווק, ברור לכולנו שעוגת הפרסום הולכת לעבור שינוי דרמטי נוסף, אולי אף גדול יותר מזה שחולל הדיגיטל. מי ירצה לשבת ולחכות לראות חדשות כשאפשר יהיה לקבל תקציר בשפה ובנושאים שבחרנו, ואף נוכל לשוחח על כך עם אלקסה (או כל עוזר קולי אחר), לבקש שתרחיב, לבקש פרשנות ודעה נוספת ולהעמיק ככל שנרצה בנושא חינוך, בריאות, ספורט, כלכלה, תקשורת, רכילות, ביטחון - איש איש ומהדורת החדשות האישית בתוך האוזן שלו. איך ייראה הפרסום במהדורה שכזו? ואל תתבלבלו, יהיה פרסום. כי כרגע אמזון הכריזה שהשירות החדש, אשר צפוי להיות מושק באוקטובר, יעלה בין $5 ל-$10 דמי מנוי חודשיים. וכבר ראינו חברות ענק כמו נטפליקס אשר בודקות אפשרות לביטול דמי מנוי בתמורה לשתילת פרסומות. אז האם יהיו אלו פרסומות כמו ברדיו ובספוטיפיי? או שמע תהיה דרך יותר מתוחכמת להשחיל את שם המותג של קולה במהדורה קולית על משפחת קרדשיאן?


נמשיך הלאה לסוף המשפט על הפיצ׳רים החדשים ונראה ״אפשרות שופינג בפקודות מילוליות״.

אז כנראה שיהיה קשה להחליף את חוויית השופינג הפיזית כשמדובר ברכישת מוצרי אופנה ולייפסטייל. אבל מה לגבי חלב, קפה, מטען לטלפון או עציץ למרפסת? ״אלקסה, אני רוצה לקנות עציץ חדש למרפסת, משהו עם עלים ירוקים גדולים שיכול לשרוד בשמש חזקה. מה את מציעה?״. והרי לכם חוויית קנייה מסוג חדש, מסוג שיחה. ומה זה אומר על המכולת, ועל חנויות נישה? ״היי ארז, אם כבר אתה קונה עציץ חדש, מה דעתך על משפך מים להשקות את העציץ? או צינור? האמת, אפשר גם טפטפות, אבל זה רק אם יש לך הרבה עציצים... בעצם, הכי פשוט שתעלה תמונה של המרפסת ותעלה לאפליקציה של אמזון, ואני כבר אמצא לך את הפתרון הכי יעיל וזול. מתאים?״


* * *

לאחר חופשה ארוכה, ארז רובינשטיין שב לבמה עם הרצאה פתוחה לקהל במועדון הסליק בחיפה ב-16.9 בערב.

לינק לרכישת כרטיסים >>

78 views

Comentarios


bottom of page