top of page
Writer's pictureארז רובינשטיין

מקדונלדס מראים לנו איך עושים קמפיין עם Ai וטויס.אר.אס מראים איך לא 🍔🦒



כמו עם כל טכנולוגיה חדשה, גם המשפט ״תעשה לי קמפיין עם Ai״ נשמע לאחרונה כמעט בכל מסדרונות משרדי הפרסום והשיווק. אך הבאזז של הבינה הוא לא סיבה לעשות קמפיין. הוא רק כלי תומך, וצריך לחבר אותו בצורה ברורה לתוכן ולאסטרטגיה של המהלך השיווקי.


חברת טויז.אר.אס הוציאה פרסומת שהופקה במלואה עם סורה. סורה, למי שלא זוכר (ובצדק) זה הכלי ליצירת וידאו באמצעות פקודות טקסט אשר הציגה חברת OpenAi לעולם לפני מספר חודשים. והם הפילו לסתות כי הרמה שם הייתה גבוהה בהרבה מכל מה שנראה עד אותו הרגע. יש רק בעיה אחת קטנה - הם מעולם לא השיקו את הכלי לציבור הרחב, ומאז כבר צצו כלים חדשים שמציגים רמה דומה. אך עדיין מעטה של סקרנות אופף את סורה וכולם ממתינים ליום שנוכל לבדוק אותה בעצמינו. עד אז, מיעוט נבחר קיבלו גישה, בעיקר אמנים ואנשי קולנוע. וכעת גם טויס.אר.אס קיבלו גישה והם הכינו פרסומת וידאו עם סורה. סליחה על הספוילר, אבל כדי שלא תבואו לדרוש ממני חזרה את 2 הדק׳ הללו, אני רוצה להזהיר אתכם כבר עכשיו: הסרט לא טוב. הסיפור בנאלי עד משעמם. נכון, הרמה של הוידאו וההמשכיות שסורה מייצרת מרשימה למדי, אבל זו לא סיבה לצאת בקמפיין. אם אין סיפור מעניין, גם סרט בינה איכותי יכול להיות משעמם ת#ת. תשפטו בעצמכם:



ואז מגיעה מקדונלדס, ועם טכנולוגיה כלל לא חדשה (בת קרוב לשנה), מצליחה לייצר קמפיין מרגש.

הקמפיין נקרא ״חיבורים מתוקים״ והוא קורא לצעירים לבלות זמן איכות עם סבתא שלהם גם אם הם דוברים שפות שונות. אני זוכר את הסבתא של אשתי, שהגיע מתימן, ותמיד הייתה מניחה יד קטנה ומקומטת למדי על הראש שלי ומברכת אותי במה שנשמע כמו בליל של תימנית, ערבית ועברית. לא הבנתי מילה. אז מקדונלדס (ומשרד הפרסום שלהם IW Group) לקחו את התובנה הזו, וההבנה שיש לא מעט סבתות שלא יכולות לתקשר עם הנכדים/ות שלהן, וקראו להם לבוא לסניפים, לאכול יחד גלידת "Grandma McFlurry״ ולהשתמש בתוכנת דיבוב Ai בסניף כדי לתקשר אחד עם השנייה. הקמפיין עם ה-Ai הוא חלק ממהלך כולל של מקדונלדס הקורא לדור הצעיר לבלות זמן איכות עם סבתא במקדנולנדס. יישום חמוד, אפילו מרגש, ומחובר היטב לערכי המותג ולסיפור טוב. לינק לצפייה:




ארז רובינשטיין הוא מרצה מבוקש שכבר העביר מאות הרצאות וסדנאות Ai בארגונים, מחלקות שיווק ומשרד פרסום.

אם אתם רוצים להישאר מעודכנים, להבין איך הכי נכון להשתמש בכלים השונים - מומלץ להזמין אותו אליכם.

222 views

Comments


bottom of page