מחולל וידאו חדש כובש את העולם בסערה!
האם זה הסוף של חברות ההפקה, הצלמים, הבמאים, התאורנים ונערי המים?
ממש לא. ייקח עוד זמן עד שכלי ה-Ai יוכלו לייצר וידאו באיכות וברמת שליטה שתחליף חברת הפקת פרסומות.
א-ב-ל (כמו תמיד יש אבל) - אנחנו רואים מה קורה בתחום התוכן, הויז׳ואלז, הקריינות, ולאחרונה גם השירים והכיוון לגמרי ברור. זה עניין של זמן. אולי שנה, אולי שלוש. אבל הרמה עולה, כמות החברות המתחרות גדלה בהתמדה ואני לגמרי מדמיין את היום שבו נכניס את הסטוריבורד שהצגנו ללקוח, בתוספת כמה קי-פריימז של סגנון ואולי של הדמויות ותוך
דקות ספורות נקבל סרטון שיווקי או פרסומת ברמה טובה מספיק לרוב החברות. ובעלות של מאות שקלים במקום מאות אלפי שקלים.
בכל מקרה, בינתיים זה כאמור בעיקר מנפיש תמונות בצורה מרשימה, עם הצלחה של 1 ל-7 ממה שבדקתי. כלומר על כל 7 נסיונות, יוצא תוצר אחד שאפשר להשתמש בחלקו.
כמה חפרתי ולא סיפרתי עדיין שהכלי החדש הוא של חברת Luma, התמחה בהפיכת תמונות לתלת-מימד, ודי הפתיעה עם ההשקה של מחולל הוידאו Dream-Machine. למרות שאני כבר תקופה טוען שהשיפור האמיתי בווידאו יגיע במקביל לשיפור בעולמות ה-3D, כי בסוף הם משיקים וקשורים אחד בשני. הדרים מאשין מצטיין ביצירת 5 שניות וידאו ברמה שטרם נראתה. אפשר לייצר וידאו בשיטת טקסט-טו-וידאו (כתיבת פרומפט טקסטואלי בלבד) או בשיטת אימג׳-טו-וידאו (העלאת תמונה יחד עם הפרומפט הטקסטואלי). התוצרים מפתיעים באיכות התנועה וגם בשמירה על קונסיסטנטיות של דמויות ורקעים. כמו כל כלי Ai חדש, יש כמובן גם המון תוצאות פח ונדרש כאן הרבה ניסוי וטעייה.
מעניין שכל כלי חדש שיוצא נקרא "סורה קילר". התוצאות של לומה מזכירות במעט את הסרטים של סורה, כלי הוידאו שהציגה חברת OpenAi (אך טרם השיקה אפילו שחלפו חודשים). כעת נותר לחכות לראות כיצד יגיבו פיקה וראנוויי שמובילות כיום את התחום והושקע בהם כסף משקיעים רב.
אני ניסיתי להכניס מספר תמונות וממים מפורסמים, והנה חלק מהתוצאות:
אגב, הוידאו היחיד שנעשה באמצעות טקסט-טו-וידאו גם יצא הכי מוצלח. מדובר במלחית בגשם, וזה פרומפט שלומה עצמם המליצו לנסות, כנראה שהם יודעים למה: Extreme closeup footage of a young sailor woman with a concerned expression during a rainstorm. את הווידאו של הנפת הדגל באייווג׳ימה ניסיתי מספר פעמים ולבסוף היו רק שניות מעטות שניתן להשתמש בהן, ואת מרלין מונרו מחזיקה את השמלה המתנופפת לא הצלחתי להנפיש בכלל בצורה מוצלחת.
וכאן יש דוגמא יפה שלומה שיתפו לסרטון שמזכיר את האלמנט החמישי פוגש אנימה יפני:
אז מי יכול להשתמש בכלי? כולם. וללא עלות.
מכיוון שכל העולם קפץ על המציאה, ג׳ינרוט של וידאו עשוי לקחת יותר מה-2 ד׳ שלומה הבטיחו.
אני ממליץ לנסות מוקדם בבוקר, כשבארה״ב עדיין ישנים.
כל מנוי חינמי מקבל 30 ג׳ינרוטים בחודש, ועקב העומס הם מגבילים ל-10 ג׳ינרוטים ביום.
הלינק לאתר הוא lumalabs.ai/dream-machine
אפשר להירשם באמצעות גוגל, ואז פשוט מעלים תמונה וכותבים פרומפט.
לינק לטוטוריאל קצר של לומה:
* * *
חדשות Ai עם ארז רובינשטיין
Comments