top of page
Writer's pictureMeiran Pachman

מה מנהלי השיווק הבכירים בעולם צופים שיקרה ב-2024?




במאמר שפורסם לפני מספר ימים במגזין השיווק העולמי The Drum, משרטטים אנשי השיווק המובילים בעולם את האירועים והרגעים המרכזיים בתחום השיווק שיש לצפות להם בשנת 2024. המאמר מבוסס על סקר שערך המגזין בקרב מנהלי שיווק בכירים בדבר הציפיות והתחזיות שלהם לגבי השנה הנוכחית.

הנה עיקרי המאמר:


ראשית, ארה"ב ובריטניה הולכות לבחירות בקרוב. תופעות כמו פייק ניוז וחוסר אמון בפוליטיקאים רק הולכות ומחריפות. המותגים חייבים להחליט מהם העמדות הערכים שלהם כדי לא לאבד לקוחות. קצת מפחיד, אבל גם מעניין מבחינת השפעה על השיח הציבורי. חלק מהחברות בוחרות לא לקחת צד במאבקים הפוליטיים כדי לשמור על נייטרליות.



שנית, יש מספר אירועי ספורט גדולים שצפויים השנה וכוללים את אולימפיאדת פריז ואליפות אירופה בכדורגל. אירועים אלה יכולים להיות הזדמנויות לשיווק חווייתי. לדוגמה, ניתן ליצור אירועי יחסי ציבור ושיתופי פעולה חוצי תעשיות עם סלבס ויוצרי תוכן. מנהלי שיווק נוספים מזהים באותם אירועים ספורט הזדמנויות רבות לפרסום ויחסי ציבור. לא בכדי אולימפיאדה ומונדיאל מציבות עלויות חסות גבוהות במיוחד. החיבור לתרבות הפופולרית מאפשר למותגים לחדור לתודעה של קהלים חדשים ולחזק את המיתוג שלהם.


בתחום הטכנולוגיה מצפים מנהלי השיווק להמשך התפתחות מואצת של מוצרים חדשניים כדוגמת עוזרות וירטואליות, מציאות רבודה, בינה מלאכותית ועוד. לצד החדשנות, צפויים גם מאבקים משפטיים בנושאים כמו זכויות יוצרים, אחריות על תוכן ופרטיות. יש גם ציפיות לשינויים במודלים העסקיים של הענקיות הטכנולוגיות כמו גוגל, מטא ומיקרוסופט - דבר שישפיע על האסטרטגיה השיווקית של חברות רבות. התחרות על תשומת לב הצרכנים ונתחי שוק רק תלך ותחריף.


באופן כללי, מנהלי השיווק צופים חזרה הדרגתית ליצירתיות ושיווק מהנה יותר, לאחר מספר שנים של זהירות יתר ושמרנות עקב משבר הקורונה, המיתון הכלכלי ואי הוודאות הגיאו-פוליטית. הם רואים ב-2024 הזדמנות לתחילתה של עידן חדש ומרענן יותר - עם קמפיינים מקוריים ומרשימים שישאירו רושם בציבור, יחד עם גישה אחראית ומושכלת. נותר לראות האם התחזיות הללו אכן יתממשו במהלך השנה.


אבל צריך גם לשים לב לנושאים של אחריות ופרטיות. הענקיות הטכנולוגיות כמו גוגל ופייסבוק בוודאי יעמדו בפני אתגרים משפטיים גדולים הקשורים לניצול מידע אישי. כדי להמשיך ולצמוח יהיה עליהן כנראה לשנות חלק מהמודלים העסקיים שלהן.


ובאופן כללי, לאחר כמה שנים קשות של קורונה ומיתון, הגיע הזמן לחזור ליצירתיות ולעשות קמפיינים מגניבים שישאירו רושם. 2024 יכולה להיות שנה מטורפת עם המון הזדמנויות חדשות, אבל גם עם אתגרים לא פשוטים עבורנו אנשי השיווק בכל העולם.


232 views

Comments


bottom of page