top of page

כשפרסומת לגיימינג נראית כמו סרט של פינצ'ר – אתה יודע שמשהו טוב קורה פה



נדמה שהיום קשה להפתיע בקמפיינים לגיימינג. כולם מדברים על גרפיקה, על פיצ'רים, על ביצועים. כולם מנסים להוכיח שהם המהירים ביותר, החזקים ביותר, המגניבים ביותר. אבל דווקא הקמפיין החדש של Xbox, שנקרא בפשטות "Wake Up", מוכיח שלפעמים כל מה שצריך זה לעצור רגע – ולשאול שאלה אחת פשוטה: למה בכלל אנחנו משחקים?


הקמפיין, שעלה לאוויר באפריל 2025, הוא לא רק חריגה מהנוף הרגיל של פרסום בתחום. הוא כמעט אנטי־פרסומת: אין בו הדגמות משחק, אין בו דיבור על יכולות הקונסולה, אין השוואה למתחרים. ובכל זאת – זה כנראה אחד הקמפיינים הכי מדוברים שהמותג שחרר בשנים האחרונות.


ואולי זה לא מפתיע. בכל זאת, מאחורי המהלך עומדים משרד הפרסום Droga5 ניו יורק, צמד הבמאים דייוויד פינצ'ר ורומיין שאסאנג, וחברת ההפקה RESET. כבר מהשמות האלה אפשר להבין שמדובר בפרויקט עם שאיפות הרבה מעבר לפרה־רול ביוטיוב.


המהלך מבוסס על תובנה חכמה: גיימינג הוא לא רק בידור, אלא חוויה אנושית עמוקה. בעידן שבו כולנו שוקעים בדום־סקרולינג, בשגרה אפורה ובחיים שחוזרים על עצמם – המשחק הוא המקום שבו אנחנו מרגישים. זה לא מובן מאליו. בטח לא כשמדובר בפרסומת.



Droga5 בנו עולם דמיוני שנקרא Squeakattle – עיר עכברים שבה שגרת החיים מרגישה כמו לופ מתמשך של תנועה בלי תכלית. הדמויות, אנושיות למחצה, חיות את ה־9 עד 17 שלהן בלי לעצור לרגע. רק כשהגיבור מפעיל את Xbox, הוא חוזר להיות אנושי. תרתי משמע.


מה שמרשים במיוחד הוא הסטנדרט ההפקתי: שחקנים שהתמחו ב־creature performance, עבודת VFX מדויקת להפליא מבית 1920, עיצוב עולם שלא נופל ממה שאנחנו רגילים לראות בסרטים של נטפליקס. מדובר באירוע קולנועי לכל דבר – רק שהוא נמשך דקה ו־23 שניות ומשווק קונסולה.


אבל גולת הכותרת היא לא הפקה, אלא הלב שמאחורי המהלך. Tres Colacion, הקריאייטיב הראשי של Droga5, ניסח את זה כך: "כשגדלתי, פרסומות לגיימינג הרגישו כמו באג במטריקס – משהו כנה בתוך ים של זיוף. ‘Wake Up’ הוא ניסיון להחזיר את התחושה הזו. להעיר מישהו מהבהייה."


וזו באמת התחושה אחרי צפייה בסרטון: מישהו נגע לך במשהו עמוק. לא עוד מהלך שבא "למכור", אלא מהלך שבא להזכיר.


במילים אחרות, Xbox לא מדברת על מה היא יכולה לעשות. היא מדברת על איך אתה יכול להרגיש – אם תיתן לעצמך רגע להפסיק את הלופ.


זו פרסומת שמצליחה לעשות מה שמעטות עושות: לא רק למשוך תשומת לב, אלא גם להשאיר אותה. ולא בגלל שהיא צורחת. אלא בגלל שהיא נושמת.

Comments


bottom of page