חדשות ה-Ai | ארז רובינשטיין
אם אין פוטושופ, תאכלו בינה -
Vogue במודעה שכמעט כולה Ai
מייקל ריינג, מייסד ומנהל קריאייטיב של סוכנות Scenes השבדית הרים קמפיין לקולקציית תכשיטי היהלומים החדשה של חברת Sandlau. והוא עשה את זה תוך שבוע בלבד וללא דוגמנית.
אחד היתרונות הגדולים של הבינה המלאכותית המחוללת (generative Ai) היא היכולת לייצר תמונות פנים שרוב האנשים חושבים שהן אמיתיות לגמרי. אחד החסרונות הגדולים (בינתיים) לפחות בכל הקשור לשיווק ופרסום היא חוסר היכולת לשבט מוצרים באופן מדויק, בין אם מדובר בנעליים, בגדים או משקפיים, ובטח כשמדובר במוצרים יותר מורכבים כמו תכשיטים. תאמינו לי, ניסיתי לגייס את מיטב המומחים כדי לשבט את המשקפיים הפשוטים יחסית של עומר אדם אך ללא הצלחה. ביום שזה יהיה אפשרי, וזה כנראה יקרה כשטכנולוגיית ה-Ai בתחום התלת מימד תבשיל, חברות הפקות צילומי מוצר יחוו ירידה דרסטית בעבודה.
אז איך בכל זאת הצליחו לייצר כאן מודעה עם תכשיט? מייקל פשוט משלב בין הפקות של העולם הישן ובין העולם החדש: הוא צילם את עגיל היהלומים בסטודיו שלו בקופנהגן, יצר בעזרת תוכנות Ai את הדמות של הדוגמנית, וחיבר את השניים בעבודת פוטושופ מושלמת.
.
לכאורה, יכולנו לסיים כאן, אבל לא. היה עוד שלב סופר מעניין בדרך לדפוס, וזה היה שימוש בטכנולוגיית חיזוי Ai של Neurons. חברת ניורונז הזינה למערכת הבינה המלאכותית עשרות אלפי בדיקות מעקב שבוצעו אחרי אישוני עיניים שצפו במודעות. כלומר, נתנו לעשרות אלפי אנשים לצפות בפרסומות ועקבו אחרי האישונים שלהם בכדי למפות את האיזורים בפרסומת עליהם הם הביטו. בכך למעשה ניורונז אימנה את המערכת שלהם בכמות דאטה נכבדה.
בשלב הבא, מערכת ה-Ai לומדת על בסיס ניסיון העבר ויודעת לחזות לאן העין האנושית תביט כאשר נציג בפניה מודעה חדשה. היא מייצרת מפת חום ממש כמו תחזית מזג האוויר, ובכך מאפשרת לחברות לשפר ביצועים של מודעות (כולל סרטים) בכך שהיא מוודאת שהמידע החשוב (שם המותג או ההנעה לפעולה) לא ממוקמים בטעות בשטח ״מת״. וזה גבירותיי נקרא Predictive Ai.
אז בפעם הבאה שישאלו אתכם מה קורה כשמשלבים Gen Ai עם Predictive Ai עם צילומי סטודיו וקצת פוטושופ, אתם כבר תדעו לענות - מקבלים מודעת פרינט היברידית ואפקטיבית במגזין ווג היוקרתי, תוך שבוע בלבד.
כעת נותר רק לראות מתי נראה בארץ את המודעה ההיברידית הראשונה.
Comments