10 הפרסומות שהכי עוררו סערה ב-2024
מגזין הפרסום המוביל Adweek, פרסם לאחרונה מאמר שסוקר את 10 הפרסומות שעוררו הכי הרבה רגשות, ביקורות ואפילו זעם בשנת 2024. במאמרם, מחברי הכתבה מדברים על הקשר הבלתי נפרד בין פרסום לשיח הציבורי בעידן שבו כל מהלך הופך לדיון פתוח ברשתות החברתיות. הנה עיקרי הדברים:
1.
NFL -המהלך שלא עבר את ה -NYX
מותג האיפור NYX בחר להשיק פרסומת פרובוקטיבית במהלך הסופרבול עם קרדי בי וכמה "גיבורים" גברים שהשתמשו בליפגלוס שלהם בצורה מאוד לא שגרתית. ה-NFL דחו את הפרסומת בטענה שהיא לא מתאימה לשידור, מה שגרר גל של ביקורות על צביעות מצד הליגה.
המהלך הפך לשיחת היום ברשתות החברתיות, כשהקהל מתח ביקורת על כך שה-NFL, שבעצמה שידרה פרסומות שנחשבות לפרובוקטיביות בעבר, סירבה לאשר את הפרסומת הזו. למרות ש-NYX נאלצו לערוך מחדש את הפרסומת ולשנות את המסר, הקהל כבר היה שם, והשיח החברתי סביב המותג רק התעצם.
2.
שלט ה-Weird של המפלגה הדמוקרטית בפלורידה
על רקע ירוק זועק, הופיע שלט עם המילה "Weird" לצד מסרים פוליטיים חבויים שתמכו בקמלה האריס. המהלך הפשוט הזה, שנעשה בתקציב של 600 דולר בלבד, הפך לשיחת היום באינטרנט בזכות המיקום המדויק והמסר הוויראלי.
השלט הוצב בסמוך לאזור מגוריו של דונלד טראמפ, מה שהוסיף רובד נוסף לפרובוקציה. ברשתות החברתיות, הגולשים חגגו את החוכמה שבמהלך ואת העלות הנמוכה שלו, שהביאה לחשיפה חסרת תקדים. השיח שהתחיל בזכות השלט גלש למגרש הפוליטי, מה שהוכיח שוב את כוחה של קריאייטיביות פשוטה וממוקדת.
3.
e.l.f. Beauty | כך משחקים בלוח הבקרה
מותג האיפור e.l.f. Beauty הצליח לזעזע את עולם התאגידים עם קמפיין ששם זרקור על האפליה המגדרית בדירקטוריונים. עם המסר "So Many Dicks, So Few of Everyone Else," הצליחו לעורר מודעות לנושא חשוב, וכל זה באריזה פרובוקטיבית ומעוררת מחשבה.
הקמפיין כלל גם פעילות שטח ודיגיטל, עם אינפוגרפיקות שמציגות את הפערים המגדריים בצורה חדה וברורה. המהלך גרם לדיבור רב ברשתות החברתיות ולקריאות לשינוי אמיתי בדירקטוריונים של חברות ציבוריות. ההצלחה של e.l.f. הייתה לא רק ביצירת מודעות, אלא גם בגיוס שותפים אסטרטגיים למאבקם לשוויון מגדרי.
.4
Swehl | “Just Add Milk with Molly Baz”
מותג Swehl עורר סערה לאחר ששלט חוצות בכיכובה של השפית ההריונית מולי באז צונזר בטענה שהוא "פרובוקטיבי מדי." התגובה הציבורית הייתה סוערת, והמותג ניצל את המומנטום לאירועים וקמפיינים שהובילו לעלייה משמעותית בטראפיק ובמכירות.
השלט הציג את באז כשהיא לבושה בביקיני נוצץ, כשמסביבה שני עוגיות הנקה ובטנה ההריונית בחזית. המהלך זכה לתשומת לב רבה לאחר שהסירו אותו, מה שגרם למותג למנף את הסערה עם הודעות פומביות ואירועים מיוחדים. Swehl הצליחו לגייס את הקהל לתמוך במאבקם כנגד צנזורה על ייצוג גוף האישה.
5.
Calm | שקט של 30 שניות
במהלך לילה הבחירות, Calm, אפליקציית המדיטציה, בחרה לפרסם פרסומת שהייתה כולה שקט מוחלט. המהלך הפשוט אך היצירתי הצליח להדהד אצל הצופים ולתת רגע של הפוגה מההמולה הפוליטית.
השקט שודר במהלך אחת ההפסקות הדרמטיות בליל הבחירות, והמסר היה ברור: Calm מציעה לצופים בריחה קטנה מלחץ הבחירות. המהלך עורר שיח על החשיבות של הרגעות במהלך אירועים מלחיצים, וחיזק את מיתוג האפליקציה כפתרון מוביל להפגת מתחים.
6.
Calvin Klein | מסעיר את הרשת עם ג'רמי אלן ווייט
קלווין קליין השיקו פרסומת עם ג'רמי אלן ווייט, הכוכב של "The Bear", והאינטרנט השתגע. הפרסומת הוכיחה שמותג האופנה האייקוני ממשיך להוביל בגזרת הסקס אפיל וליצור עניין בכל פעם מחדש.
בסרטון הפרסומת, ווייט מציג את הקולקציה החדשה בתנוחות חושניות על גג בניו יורק, כשהצילום האסתטי והשימוש באור טבעי מגבירים את העוצמה החזותית. הקמפיין יצר דיון סביב השילוב בין אופנה, מיניות ואומנות, והצליח למצב את קלווין קליין שוב בחזית התרבות הפופולרית.
7.
Bumble | כשמנסים לרענן ולא מצליחים
במטרה למשוך מחדש את המשתמשים הצעירים, Bumble ניסו להעביר מסר מעצים לנשים אך פספסו את המטרה עם טקסטים שנתפשו כלא רגישים. הקמפיין עורר ביקורות רבות, אך גם העלה את השיח סביב המותג.
הפרסומות, שהציגו מסרים כמו "לא כדאי להתנזר לגמרי" ו"אל תוותרי על דייטים", נתפשו כחוסר הבנה של הקהל הנשי. Bumble נאלצו להתנצל ולהתאים את הקמפיין מחדש, אך המהלך חידד את החשיבות של רגישות תרבותית במהלכי פרסום.
8.
Apple | Crush
פרסומת של אפל ל-iPad Pro החדש, שהראתה כיצד מכשיר היי-טק מחליף יצירות אנושיות, עוררה סערה בקרב אנשי קריאייטיב. המסר נתפס כמאיים על היצירתיות האנושית, ואפל נאלצו להסיר את הפרסומת לאחר גל של ביקורות.
הסרטון הציג מכונה לוחצת פריטים יצירתיים כמו צבעים וכלי מוזיקה, רק כדי לחשוף את ה-iPad החדש כתחליף ליצירתיות. רבים ראו בכך מסר שלילי על טכנולוגיה שמחליפה אנשים, ואפל נאלצו להתמודד עם השלכות המהלך.
9.
Jaguar | Copy Nothing
יגואר יצאו במהלך רברנדינג נועז שהותיר רבים מבולבלים. הסרטון, שהיה רחוק מאוד ממכוניות, עורר דיון רחב על השאלה האם המותג נוטש את שורשיו או מנסה להמציא את עצמו מחדש.
הקמפיין כלל סרטון מופשט עם דוגמנים בתלבושות ניאון ופסקול טכנו, מה שהוביל רבים לשאול האם המותג נטש את עולם הרכב לחלוטין. עם זאת, המהלך הצליח למשוך תשומת לב ולגרום לאנשים לדבר על יגואר בצורה שלא ראו שנים.
10.
Coca-Cola | Holidays Are Coming
הניסיון של קוקה-קולה לשחזר את הפרסומת הקלאסית שלהם בעזרת AI נכשל כשקהל הצופים הרגיש שהמהלך מייצג חוסר חיבור ואנושיות. המהלך גרם לשיח סביב הסכנות הטמונות בטכנולוגיה והקשר שלה לעולם הפרסום.
הפרסומת הציגה משאית חג מולד קלאסית בעיבוד מחודש, אך השימוש בטכנולוגיית AI הפך את המסר לריקני בעיני הצופים. קוקה-קולה נאלצו להודות בטעותם ולשקול מחדש את השימוש ב-AI בפרסומות העתידיות שלהם.
סיכום
2024 הייתה שנה שבה פרסום הפך לשדה קרב של רגשות, ביקורות ואמירות חברתיות. כל מהלך קריאייטיבי הפך לשיח ציבורי, והפרסומאים מצאו את עצמם מגיבים בזמן אמת. האם זה טוב או רע? כנראה שזה פשוט העולם החדש שבו אנחנו חיים.
Comentarios