המיזוג שהולך לשנות את פני מפת הפרסום העולמית
טוב, אז אם לא שמעתם עדיין (איפה הייתם?), Omnicom ו-IPG - שתי ענקיות הפרסום הגלובליות - עומדות להתמזג. ואם זה קורה, מדובר על טוויסט אדיר בתעשייה. מדובר ביצירה של מפלצת פרסום חדשה שתתעלה על כולם, כולל WPP, שכבר שנים מתגאה בתואר "החברה הגדולה בעולם".
אז מה הקטע?
המיזוג הזה, בשווי של 13-14 מיליארד דולר (לא כולל חובות, ברור), מאחד מותגים ענקיים כמו McCann, BBDO ו-TBWA תחת אותה קורת גג. עם הכנסות משותפות של יותר מ-25 מיליארד דולר, זה לא רק עניין של מספרים - זה עניין של שליטה מוחלטת בענף.
אבל רגע, זה לא רק על כסף, אלא גם על טכנולוגיה. השילוב בין היכולות של פלטפורמת Omni של Omnicom לבין טכנולוגיית הנתונים של Acxiom מבית IPG הופך את החברה הזו למפלצת טכנולוגית שיכולה להתמודד עם ענקיות כמו Google ו-Meta.
אז למה כולם מדברים על זה?
כי זה לא רק מיזוג - זה מהלך הישרדות. העולם שלנו רץ קדימה עם בינה מלאכותית ואוטומציה, והתעשייה פשוט לא יכולה להישאר מאחור. מחקרים כבר מראים שאוטומציה עלולה למחוק 33,000 משרות עד 2030. אז ברור שכולם מנסים להתחזק.
ומה עם WPP ו-Publicis?
בואו נגיד ככה - WPP כבר לא יכולה להיות רגועה. גם Publicis, שעד לא מזמן התרברבה שהיא הופכת לגדולה ביותר, צריכה לעשות חושבים. עם זאת, יש שמאמינים ש-Publicis תישאר יותר משולבת ומסונכרנת מאשר החברה המאוחדת החדשה.
ומה בישראל?
פה בישראל, למהלך הזה יש השפעה ישירה. משרדים כמו מקאן תל אביב, גיתם BBDO, יהושע TBWA ו-ראובני פרידן, שקשורים ישירות ל-IPG ול-Omnicom, עשויים לעמוד בפני שינויים משמעותיים.
האם המיזוג יביא להתייעלות ולשדרוג היכולות הטכנולוגיות? אולי. אבל יחד עם זאת, ייתכנו גם שינויים ארגוניים, התאמות מבניות ואפילו מיזוגים פנימיים בין המשרדים. ככל שהחברה המאוחדת תנסה לחזק את מעמדה הגלובלי, השפעות יחלחלו גם לפעילות המקומית.
ולנו מה נשאר?
בתור אנשי פרסום, אנחנו עומדים בפני עולם משתנה. בין אם זה טכנולוגיה חדשה, תחרות מול ענקיות הטכנולוגיה או סתם להסתגל למפלצת חדשה בתעשייה, אפשר רק לקוות שהשינויים האלה ישאירו גם מקום ליצירתיות ולאנשים מאחורי המסך.
כי בסוף, אם אנחנו לא יכולים לנצח את האלגוריתם - לפחות נהנה מהנסיעה. 🚀
Comments