הינשוף שכבש את העולם: איך Duolingo הפכה ממורה לשפות לאייקון טיקטוק מהלך
- נועה בר און
- לפני 7 ימים
- זמן קריאה 2 דקות

היא לא רק מלמדת שפות – Duolingo כותבת מחדש את חוקי השיווק. היא מוכיחה שכשיש לך דמות חזקה, נרטיב מתגלגל, וצוות שמבין קהילה – אתה לא צריך לדבר על הפיצ'רים של המוצר. אתה פשוט צריך לספר סיפור.
המאמר הבא הוא סיכום של כתבה שפורסמה השבוע ב-Adweek ובוחנת את מאחורי הקלעים של אחת מאסטרטגיות השיווק הכי מרתקות בשוק – זו של Duolingo. היא מציגה כיצד החברה בנתה מודל פעולה שמצליח לשלב בין קריאייטיב, טכנולוגיה ותרבות ארגונית בצורה שמייצרת לא רק תוכן מעולה, אלא גם תוצאות עסקיות.
העולם של Duolingo כבר מזמן לא עוסק רק בלימוד שפות. היום מדובר באחת מפלטפורמות התוכן הקריאייטיביות והמדוברות ביותר ברשת – והכול בזכות ינשוף ירוק, קמע שנע בין חמוד לפסיכי, שמוביל אסטרטגיה סושיאלית שאין לה מתחרים.
זה לא גימיק – זו אסטרטגיה עסקית
"הבוקר שמתי שפם על המנכ"ל שלנו" – כך פותחת זאריה פרווז, סמנכ"לית הסושיאל של Duolingo, את הסיפור על מערכון שבו המנכ"ל מופיע ככוכב פרודיה על סדרת "Severance". העובדה שלואיס פון-אהן, מנכ"ל ומייסד החברה, עצר הכול כדי להצטלם לסרטון טיקטוק, מראה עד כמה הסושיאל בחברה הזו הוא לא אמצעי – אלא ליבה עסקית.
ינשוף עם אופי – וקהל מעריצים
דואולינגו לא סתם מפרסמת סרטונים בטיקטוק. היא בנתה דמות של ממש – Duo – עם תכונות אופי ברורות: קצת פסיבי-אגרסיבי, הרבה חמוד, ותמיד מפתיע. מאחורי הדמות עומדת תפיסת שיווק שלמה: ליצור תוכן שמרגיש כמו דמות אמיתית, עם סיפורים, תגובות ותחפושות.

כל תגובה – הזדמנות
"התגובות הן הבריף שלנו" אומרת פרווז. הצוות שלה בונה תוכן יומיומי שמתבסס ישירות על תגובות הגולשים – בין אם מדובר בממים, טרנדים עולמיים או רגעי תרבות פופ. התוצאה? קמפיינים שמרגישים אותנטיים, עדכניים, ובעיקר – שייכים לקהילה.
התוצאות לא איחרו לבוא
מספר המשתמשים הפעילים קפץ מ־40.5 מיליון ל־116.7 מיליון
ההכנסות ברבעון האחרון עמדו על 192.6 מיליון דולר – עלייה של 40%
דמויות חדשות כמו Lily (הקמע האמואי) הצטרפו ליקום התוכן
הקמפיין שהרג את Duo – והחזיר אותו לחיים
לאחרונה, החברה "דרסה" את Duo באמצעות טסלה לאחור, והעלתה סדרת סרטונים שהובילו להלוויה פיקטיבית, נאום מרגש מהמנכ"ל, ומבצע עולמי להחזרת Duo דרך שימוש באפליקציה. מעל 66 מיליון איש צפו, והמעורבות זינקה.
הופעת הבכורה של Duo בסופרבול
בסופרבול 2024, Duolingo שידרה פרסומת בת חמש שניות בלבד, שבה Duo – לאחר ניתוח הרמת ישבן שבוצע ע״י כוכב הטיקטוק ד״ר מיאמי – מופיע לרגע ואז מפליץ. המודעה שודרה בלוס אנג'לס, סן פרנסיסקו ודטרויט, ובו זמנית נשלחה הודעת פוש ל־99% מהמשתמשים הפעילים כדי שיפתחו את האפליקציה תוך פחות מ־6 שניות. מה שנשמע כמו בדיחה – הוכיח את עצמו כאקט מדויק של קריאייטיב שמחובר לבאזז.
מבנה עבודה רזה – עם תוצאות של אולפן
למרות הגודל, הצוות שמוביל את התוכן מונה 4 אנשים בלבד. יצירתיות חוצה היררכיות, אין כמעט אישורים בירוקרטיים, והכול נעשה במהירות שיא. גם ההנהלה משתתפת, התכנים עוברים אישור משפטי בסלאק תוך דקות, ויש ל-Duo ארון בגדים אמיתי עם תחפושות.
מה הלאה?
העמקה ב-YouTube Shorts כתחליף פוטנציאלי ל-TikTok
הרחבת הפעילות הגלובלית למדינות כמו ברזיל, מקסיקו וקוריאה
שיתופי פעולה עם מותגים כמו מקדונלד'ס
תוכן ארוך: תוכניות ריאליטי, סדרות, ומשחקים סביב היקום של Duo
Comments